وکیل خانواده

بهترین مطالب جهان

وکیل خانواده

۳ بازديد
یکی از مباحث علوم حقوق، مبحث های خانوادگی می باشد که کماکان این مبحث مورد توجه بوده است. وکیل خانواده در این مبحث، نقش بسیار مهمی دارد و این امور به او واگذار می گردد، زیرا وکیل خانواده علاوه بر تجربه و اطلاعات در زمینه مباحث خانوادگی، تسلط به مباحث فقهی و شرعی هم دارد، به دلیل اینکه امور حقوقی خانواده، برگرفته از شرعبات و فقه اسلامی هم می باشد. قطعا نمی توان پرونده های مربوط به خانواده را یک پرونده معمولی تلقی کرد زیرا اینگونه پرونده ها، پیچیدگی های خاص خود را دارد. در یک خانواده، عدم صلح، باعث آسیب های جدی برای فرزاندن و حتی خود زوجین نیز می شود، خصوصا در شهر تهران که نیاز به بهترین وکیل خانواده در تهران احساس می شود و با توجه به ازدیاد جمعیت، مسائل و پرونده های خانوادگی نقش بسیار پر رنگی دارد. برای مشاوره با وکیل در خصوص چنین پرونده هایی، می توان با تحقیق و پرس و جو، بهترین موسسه حقوقی تهران را انتخاب کرد و در نهایت پرونده را به یک وکیل شایسته سپرد.

 

دلیل مراجعه به وکیل خانواده

در پرونده های خانواده، چیزی که خیلی به وضوح دیده می شود، آسیب دیدن جسم و روح طرفین در بحث ها و پرونده های خانوادگی است که باعث تجربیات تلخ در زندگی می شود و باعث می شود که طرفین دعوا خیلی دیرتر بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند و اثرات این مسائل و مشکلات بیشتر در زندگی آنان نمایان شود مثلا در دیگر پرونده های خانوادگی، سابقه داشته است که اختلافات شدید در خانواده ها، حتی بعد از متارکه زوجین، ادامه دار بوده است و این مورد، باعث آسیب های روحی و جسمی در بین دو خانواده شده است. نکته ای که برای یک وکیل خانواده حائز اهمیت می باشد این است که از مراجعه کننده خود بخواهد تا هدف از مشاوره و مراجعه به وکیل را مشخص کند و قصد و هدف از طلاق گرفتن را به طور واضح توضیح دهد که آیا هدف طلاق گرفتن است یا صرفا مبحث مالی در میان است.

در این قسمت تمامی موارد مربوط به خانواده را به صورت خلاصه برای شما توضیح میدهیم در واقع یک وکیل خانواده مواردی از جمله مطالبه مهریه ، اجرت المثل ایام زوجیت ، بررسی نفقه زوج ، نفقه فرزند ، حضانت فرزند ، تقاضای ازدواج مجدد ، الزام به تمکین ، مطالبه نفقه و … را بررسی می کند. باید در نظر داشت که وکیل طلاق مجرب نیز می تواند همین موارد را در صورت لزوم مورد تحقیق قرار دهد.

در اصل وکیل طلاق توافقی زیر مجموعه ای از وکیل خانواده محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این موارد میتوانید به صفحه ی مربوطه مراجعه کنیدو همچنین برای گرفتن وکیل میتوانید همین حالا قرار ملاقات رزرو کنید.

آیا لازم می باشد که برای طرح دعوا یا دفاع از دعوایی که علیه ما طرح شده از وکیل خانواده  استفاده کنیم؟

نهاد قضایی به منظور رسیدگی به دعاوی و حل و فصل اختلافات ایجاد شده است و روزانه هزاران پرونده در هر کدام از دادگاههای حقوقی و کیفری مطرح و رسیدگی و اجرا می شود به دلیل کثرت پرونده و قوانین ومقررات ماهوی بسیار آیین دادرسی و شیوه رسیدگی خاصی برای نهاد قضایی لازم و ضروری است

قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری مدون در این زمینه داریم ولی اغلب افراد در انتخاب مسیر طرح دعوا استفاده از این شیوه ها را نمی دانند چرا که یک امر تخصصی می باشد پس در چنین مواردی برای حضور در محضر دادگاه و قاضی که فرد متخصص می باشد نیاز است کسی که قانون را می داند و حق و حقوق مصرح در قانون را می داند داخل در موضوع شود .

مزایای استفاده از وکیل خانواده در تهران دعاوی خانوادگی؟        

1-در صورت نیاز به وکیل خانواده در تهران موضوع خانوادگی « وکیل از ما »از بین وکلا متخصص در امر حقوقی و از بین وکیل متخصص در آن موضوع وکیل انتخاب و به موکل معرفی می کنند یعنی وقتی نیاز به وکیل در امر خانواده و طلاق داریم نیاز نیست پرس و جو کنیم و دنبال این باشیم که کدام وکیل در این امر تبحر دارد در سایت وکیل از ما شما مستقیم میروید پیش وکیل متخصص در امر خانوادگی .

  • استفاده از گروه وکلا ره جویان عدالت این امتیاز را به شما می دهد که علاوه بر اینکه وکیل خانواده انتخابی در قبال شما مسئول می باشد پرونده شما تحت نظارت و پیگیری مدیریت و مسئول گروه نیز می باشد.
  • در صورت نیاز به وکلای متعدد در پرونده بدون اتلاف وقت هر دو وکیل با قید توکیل از بین وکلای موسسه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در صرفه جویی هزینه های حق الوکاله و… به نفع موکل می باشد.

حال چند سوال مهم را در حوزه ی دعاوی خانوادگی پاسخ می دهیم :

وکیل خانواده، نحوه محاسبه نفقه زن

نفقه زن در اصطلاح حقوقی عبارت از چیزهایی است که شخص برای زندگی احتیاج به آن دارد از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن و اثاث منزل در اصطلاح حقوقی کسی که باید نفقه را پرداخت کند منفق و کسی که نفقه به او داده می شود را منفق علیه گویند.

ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی بیان می‌دارد همین که نکاح به‌طور صحت واقع شد روابط زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می‌شود دو شرط زیر برای وجوب نفقه ضروری است:

۱- دایمی بودن عقد که قانون مدنی در ماده ۱۱۰۶ تصریح دارد: در عقد دایم نفقه زوجه به عهده شوهر است.

۲- تمکین کامل زوجه : در صورتی که زنی به صورت از همسر خود تمکین نکند، عنوان ناشزه بر وی تعلق می گیرد و در نتیجه پرداخت نفقه از عهده شوهر وی ساقط می شود.

چنانچه زن نسبت به مطالبه نفقه اقدام نماید مراجع قضایی برای تعیین نفقه این امر را به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می دهند تا نفقه زوجه را با در نظر گرفتن شئونات و تحصیلات و خانواده پدری وی تعیین نماید و با توجه به نظر کارشناس حکم مقتضی صادر می شود.

آیا خواندن صیغه محرمیت به صورت شفاهی مورد قبول قانون می باشد؟

در اصطلاح ازدواج موقت ( صیغه ) عقد زناشویی است که برای مدت محدودی واقع شده باشد. به آن ازدواج منقطع، نکاح منقطع و یا متعه نیز می گویند و در اصطلاح عامه صیغه معروف است. زیرا این نوع عقد به منظور بهره مند شدن مرد از زن واقع می شود.
تنها تفاوت ازدواج موقت با دائم در این است که بر مرد، نفقه زن (تهیه خوراک، پوشاک و مسکن) واجب نیست و پس از سپری شدن زمان عقد دیگر نیازی به خواندن صیغه طلاق نیست. خواندن صیغه محرمیت به صورت شفاهی هیچ اشکال قانونی و شرعی ندارد.

اجرت المثل در چه صورت تعلق می گیرد؟

اجرت المثل در طول زندگی مشترک بابت کارهایی که زن انجام داده است و قصد تبرع نداشته به زن تعلق می گیردمعمولاً اجرت المثل در زمانی به زوجه تعلق میگیرد که طلاق جاری شود زیرا در رسیدگی هایی که توسط دادگاهها بعمل آمده استبعضاً تحت این عنوان اگر اجرت المثل زوجه در حین ادامه زندگی محاسبه و از زوج وصول شود. ممکن است تحولاتی در وضعیت زندگی و اموال زوج حاصل شود که این قضیه میتواند در روند دریافت اجرت المثل مؤثر باشد
منبع: وکیل از ما 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.